• Wycieczka klas 8 cd.

Wczorajszy dzień obfitował w wiele atrakcji i wrażeń. Wjechaliśmy wyciągiem na Szrenicę , a następnie szczytami, spacerkiem dotarliśmy na Śnieżne Kotły, później czerwonym szlakiem przy Wodospadzie Kamieńczyk wróciliśmy do Ośrodka.

Dzień zakończyliśmy ogniskiem

Aneta Michalak

• Europejski Quiz Finansowy

Gratulacje dla naszych laureatek:

Zofii Szenwald

Hanny Kisielewicz

za zajęcie II miejsca w województwie zachodniopomorskim w Konkursie Europejski Quiz Finansowy.

Uczennice do konkursu przygotowywała Pani Magdalena Lach.

Cieszymy się z sukcesu naszych uczennic, jesteśmy bardzo dumni i już trzymamy kciuki za pomyślność w przyszłym roku.

• Wycieczka klas 8

Po nocnej podróży wszyscy szczęśliwie dotarliśmy do celu naszej wycieczki - Szklarskiej Poręby. Szklarska przywitała nas piękną pogodą , widokami na Śniezne Kotły i Halę Szrenicką. Za nami pierwszy szczyt - Wysoki Kamień.

Pozdrawiamy!

Aneta Michalak

• Sławno oczami uczniów klasy 2a

Uczniowie klasy 2a podsumowali realizację projektu "W mojej małej ojczyźnie", którego głównymi celami było kształtowanie poczucia tożsamości regionalnej, lokalnego patriotyzmu, dumy ze swojego miejsca zamieszkania, zainteresowanie historią, kulturą i przyrodą regionu oraz integracja ze środowiskiem lokalnym. Jednym z zadań wykonywanych w ramach projektu było stworzenie filmu promującego Sławno. Uczniowie pokazali najciekawsze, najbardziej charakterystyczne i ważne dla nich miejsca w naszym pięknym mieście w różnych porach roku. Zapraszamy do obejrzenia Sławna oczami drugoklasistów! ❤️

Aleksandra Walczak

• Dzień Dziecka w Skrzatuszu

Dzieci z całej diecezji koszalińsko- kołobrzeskiej spotały się z Matką Bożą Skrzatuską z okazji obchodów dnia dzieckam . Zabawa rozpoczęła się już w drodze dzieci i młodzieży ze Sławna śpiewały, taniczyły w dobrych humorach dojechały na miejsce. Tam zabawa trwała dalej. Tańce integracyjne, radosny śpiew, powitanie figury Matki Bożej i uroczsta eucharystia sprawowana przez 35 kapłanów pod przewodnictwem biskupa diecezjalnego Zbigniewa. Potem pyszna zupa zabawy na świeżym powietrzu, zakup pamiątek i modlitwa w saktuarjum. Ten wspaniały dzień zintegrował dwie szkoły SP 2 i SP 3 w Sławnie.

A. Wiśniewska-Kowalczyk

• Wycieczka klas IV na Kaszuby

Nasza zabawa zaczęła się jeszcze przed przyjazdem autokaru. Uczniowie w oczekiwaniu na wyjazd zorganizowali  challenge taneczny. Zwiedzanie zaczęliśmy od Skansenu Budownictwa drewnianego w Szymbarku, w którym widzieliśmy największy fortepian świata z piszczałkami, uczyliśmy się śpiewać Kaszubskie Nuty, widzieliśmy najdłuższą deskę i stół, Dom Sybiraka, replikę pociągu, którym wywożono ludzi na Sybir, doświadczyliśmy przerażającej i głośnej imitacji nalotu podczas pobytu w schronie. Wysłuchaliśmy historii o niedźwiedziu Wojtku,  Wpływający na zmysły pobyt w domu do góry nogami zrobił na nas ogromne wrażenie. Działały na nas siły, nad którymi nie mieliśmy pełnej władzy. Byliśmy również w zabytkowym drewnianym kościele św. Rafała, w którym znajduje się wiele drewnianych elementów pamiętających ważne wydarzenia w polskiej historii( Belki z ogrodzeń łagru sowieckiego, belkę z Częstochowy pamiętającą Potop Szwedzki czy elementy pierwszego mola sopockiego. Poza pamiątkami drewnianymi, atrakcje Szymbarka zebrane w kościele, to też kamienie, między innymi kamień z fundamentów siedziby Mieszka I czy kamień z pierwszej archikatedry na Wawelu). Jagoda przeczytała wszystkim modlitwę Ojcze nasz w języku kaszubskim. Gościliśmy w restauracji Florencja, w której Kuchenne Rewolucje przeprowadziła Magda Gesler. Kolejnym punktem były Wdzydze Kiszewskie i zwiedzanie Kaszubskiego Parku etnograficznego, w którym doświadczyliśmy życia Kaszubów z XVIII w. Widzieliśmy zabudowy szlachty, warsztaty i wyroby rzemieślnicze, kościółek, wiatraki, budynki gospodarcze. W drodze do Muzeum Zachodniokaszubskiego- Zagrody Styp-Rekowskich w Płotowie przejeżdżaliśmy obok Zamku Krzyżackiego w Bytowie, poznając jego historię. W zagrodzie doświadczyliśmy zapachów i smaków wypiekanych na ogniu wafli, wysłuchaliśmy opowieści o tradycjach kulinarnych na Pomorzu, poznaliśmy tajniki skromnej kuchni kaszubskiej oraz dowiedzieliśmy się jaki wpływ na kuchnie tego regionu mieli Niemcy, Ukraińcy i Litwini. Była to działająca na różne zmysły wycieczka, z której przywieźliśmy piękne wspomnienia i kaszubskie pamiątki.

• Wycieczka klas V i VI do Malborka

26 maja uczniowie klas 5 i 6 wraz z opiekunami p. Celiną Cieśla, p. Mirosławą Sadowską, p. Jolantą Juszczyk oraz p. Anną Wisniewską-Kowalczyk udali się na wycieczkę do Malborka. Zwiedzając zamek, najpotężniejszą twierdzę średniowiecznej Europy, oprócz imponujących murów obronnych z czerwonej cegły z wieżami i bramami mogliśmy podziwiać pomysłowość średniowiecznych budowniczych.

Muzeum Zamkowe oferowało także wiele atrakcji, w tym kilka wystaw z dawną bronią, bursztynem, wyroby z porcelany oraz wyroby rzemiosła artystycznego. Wróciliśmy bogatsi o wiele ciekawostek na temat życia w Zakonie Krzyżackimi, a także niezapomniane wrażenia.

• Dzień Mamy

„Jest jedna miłość, która nie liczy na wzajemność, nie szczędzi ofiar, płacze a przebacza, odepchnięta wraca – to miłość macierzyńska”.

Z okazji Dnia Mamy dzieci ze świetlicy szkolnej przygotowały dla swoich mam filmik , na którym zaprezentowały piosenki i wierszyki.

A.Anyżka J.Stolarek

Link do filmu

• Trzymamy kciuki za Ósmoklasistów

Drodzy Ósmoklasiści przed Wami wyjątkowy czas. Jutro przystąpicie do egzaminu ósmoklasisty.

Życzymy Wam, aby podczas egzaminu towarzyszyło Wam opanowanie stresu, skupienie, oraz wiara we własne siły i wiedzę. Życzymy Wam także, aby wyniki, które uzyskacie, odpowiadały Waszym oczekiwaniom i zapewniały możliwość realizacji dalszych życiowych planów.

Powodzenia!!

Jesteśmy z Wami

• Zajęcia z krawiectwa

Uczniowie klasy 2a mieli przyjemność uczestniczyć w zajęciach z Panią Arletą Anyżką, która pokazała w jaki sposób posługiwać się maszyną do szycia.

Drugoklasiści mieli możliwość przyjrzeć się z bliska jak można zszywać materiał.

W trakcje zajęć uczniowie z pomocą Pani Arlety wykonali niespodzianki dla swoich Mam z okazji zbliżającego się Dnia Mamy.

Aleksandra Walczak

• Szkolny Konkurs Języka Angielskiego Klas V i VII

W środę, 17.05.2023 w naszej szkole odbył się Konkurs Języka Angielskiego Klas V oraz VII. Wszyscy uczestnicy wykazali się ponadprzeciętnymi zdolnościami językowymi oraz ogromną wiedzą z języka angielskiego . Oto laureaci konkursu:

Klasy VIII miejsce Hanna Kisielewicz, klasa VII A

II miejsce ex aequo:Adrian Feret, klasa VII A Jakub Pawlak, klasa VII A

Klasy V

I miejsce Alicja Kinczel, klasa V  C

II miejsce Antoni Nieckarz, klasa V A

III miejsce Mieszko Sokołowski, klasa V A

Serdecznie gratuluję laureatom oraz wszystkim uczestnikom!

Organizator konkursu,

Mirosław Niewiadomski

• Konkurs matematyczny

Dnia 19.05.23r. Odbył się w naszej szkole Miejsko - Gminny Konkurs Matematyczny dla klas Trzecich. W konkursie wzięło udział 14 uczniów. Młodzi matematycy przez godzinę zmagali się z zadaniami matematycznymi. Zwycięzcami konkursu zostali:

I miejsce - Teodor Supieta SP2

II miejsce - Zofia Kowalik SP3

III miejsce -Alicja Recka SP3

Zwycięzcy otrzymali dyplomy i nagrody rzeczowe - gry logiczne. Wszyscy uczestnicy otrzymali także pamiątkowe dyplomy i łamigłówki matematyczne.

Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy!

Dziękujemy bardzo PSS Społem za ufundowanie poczęstunku dla uczestników konkursu oraz opiekunów.

Organizatorzy konkursu: wychowawcy klas trzecich.